Saturday, October 12, 2013

Food Allergy Policy Update

 from the Superintendent (sent to all families via email):

You may have already received a letter regarding the District’s implementation of allergy aware schools guidelines which respectfully requests that family and staff refrain from bringing nuts or nut products into the schools. In response to feedback from families and community members, we will delay implementation until Monday, October 28. This will allow families additional time to make adjustments in their menu planning as we make this essential change to support the safety of students who have life-threatening allergies. This date also coincides with the first of four student assemblies featuring Kyle Dine, food allergy educator and musician, which will enhance students’ understanding of the impact of food allergies. We appreciate your understanding and support.

Maria Geryk, Superintendent

Usted a lo mejor ya recibió una carta en referencia de la implementación de pautas alrededor de las escuelas que son consientes de alergias, en las cuales respetuosamente se les pide a las familias y al personal que por favor se abstengan de traer productos de nueces adentro de las escuelas. En respuesta a la reacción de familias y miembros de la comunidad demoraremos en implementar este cambio hasta Lunes, el 28 de Octubre. Esto le dará tiempo adicional a las familias para que hagan ajustes mientras planean su menu, mientras hacemos cambios esenciales para apoyar la seguridad de nuestros estudiantes que tienen alergias fatales. Esta fecha también coincida con la primera de cuatro asambleas que presentara a Kyle Dine, educador de alergias alimenticias y músico, que mejoraran el entendimiento de nuestros estudiantes acerca del impacto de alergias alimenticias. Nosotros Apreciamos su entendimiento y apoyo.

Superintendente Maria Geryk